خرید و مقایسه هدیه تبلیغاتی: چاپ روی لیوان یا سالنامه و سررسید تبلیغاتی؟

خرید و مقایسه هدیه تبلیغاتی: چاپ روی لیوان یا سررسید و تقویم تبلیغاتی؟

تبلیغات همواره یکی از ابزارهای کلیدی در جذب مشتریان و افزایش شناخت برند است. یکی از روش‌های متداول در تبلیغات، استفاده از هدایای تبلیغاتی است که به مشتریان اهدا می‌شوند. وقتی صحبت از هدیه تبلیغاتی می‌شود،‌ گزینه‌های بسیاری در ذهن افراد شکل می‌گیرد اما دو کالا در بازار هدیه‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر محبوب‌تر بوده و نظر خریداران را بیشتر جلب کرده‌اند: چاپ روی لیوان تبلیغاتی (ماگ تبلیغاتی) و سالنامه و سررسید تبلیغاتی. این دو هدیه تبلیغاتی با بیشترین نرخ خرید در سال‌های اخیر محبوب‌ترین هدایا بوده‌اند. هدف این مقاله، کمک به شناخت بهتر مزایا و معایب هرکدام از این روش‌ها و ارائه راهنمایی در انتخاب مناسب‌ترین هدیه تبلیغاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

چاپ روی لیوان تبلیغاتی

مهم‌ترین فاکتورهای خرید هدیه تبلیغاتی چیست؟

در هنگام خرید یک هدیه تبلیغاتی ایده‌آل، فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرند:

مطابقت با کسب و کار

مگر می‌شود کالایی را به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه کنید که هیچ ارتباطی به برند و کسب و کار شما نداشته باشد؟ هر دو کالا «لیوان تبلیغاتی» و «سالنامه و تقویم» با توجه به امکان چاپ روی آن‌ها، مطابقت بالایی با اکثر کسب و کارها دارند.

سفارشی‌سازی بر اساس لوگو، رنگ سازمانی و مشخصات کسب و کار

یکی دیگر از فاکتورهای مهم هر هدیه تبلیغاتی، امکان سفارشی‌سازی بر اساس برند و موضوع تبلیغ است. با توجه به امکان چاپ روی لیوان و سررسید، هر دو به خوبی این قابلیت را همراه خود دارند.

قیمت

قطعا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید هدایای تبلیغاتی، قیمت تمام شده است. یعنی در ابتدا نیاز است بودجه تبلیغات مشخص شود و سپس اقدام به انتخاب هدیه نمود. از لحاظ قیمتی، امروز که تابستان ۱۴۰۲ است، قیمت ماگ چاپ شده از حدود 55 هزارتومان آغاز و با توجه به مدل و رنگ خود لیوان افزایش خواهد داشت. قیمت اعلام شده برای لیوان سفید چاپ شده است. همچنین سررسید و تقویم تبلیغاتی از 50 الی 60 هزارتومان با توجه به تعداد کل صفحات، تعداد صفحات قابل چاپ، نوع جلد، نوع صحافی و… به بالاست. یک سررسید شکیل و مناسب برای برندها، در حدود 80 الی 100 هزارتومان خواهد بود. در نتیجه از لحاظ قیمت سالنامه معمولا قیمت بالاتری دارد.

کارایی هدیه

کارایی هدیه برای مخاطب هم از اهمیت بالایی برخوردار است. ما همیشه قصد داریم کالایی را ارائه کنیم که مخاطب هر روز با آن مواجه شود. لیوان با توجه به اینکه نوشیدن مایعات یکی از الزامات زندگی برای بشر است، برای هر شخصی کارایی بالایی دارد، از طرفی سررسید و تقویم تبلیغاتی هم با توجه به کاربردهای یادداشت، یادآوری امور و تقویم کاربرد زیادی دارد. هر دو کالا کارایی بالایی برای مخاطبان خواهند داشت.

تاریخ انقضا یا مدت زمان استفاده از هدیه

تمام تلاش برندها بر این است که طول دوره استفاده از هدایای تبلیغاتی توسط مشتریان را افزایش دهند. سررسید با توجه به تقویم سال جاری، تنها تا پایان سال امکان استفاده و بکارگیری توسط مخاطب را خواهد داشت. از طرفی لیوان تبلیغاتی از این نظر محدودیتی ندارد و تا سالیان سال قابلیت استفاده خواهد داشت و با توجه به کارایی زیاد برای مخاطب، این یک برگ برنده برای هر برندی خواهد بود.

چاپ روی لیوان تبلیغاتی - ایپملنت دندان

چاپ روی لیوان تبلیغاتی

به نسبت دیگر کالای محبوب در بازار هدایای تبلیغاتی، چاپ روی لیوان و ماگ تبلیغاتی اخیرا در نظر مخاطبان محبوب‌تر شده است.

چاپ روی لیوان تبلیغاتی یک روش اثربخش برای انتشار برند و اطلاعات تبلیغاتی است. در این روش، نام و لوگوی شرکت یا برند بر روی لیوان چاپ می‌شود و به مشتریان هدیه داده می‌شود. مزایای استفاده از چاپ روی لیوان تبلیغاتی عبارتند از:
بالابردن شناخت برند: با چاپ نام و لوگوی برند روی لیوان، شناخت برند توسط مشتریان افزایش می‌یابد.
قابلیت استفاده طولانی مدت و ارتباط مداوم: لیوان‌های تبلیغاتی در دسترس مشتریان قرار دارند و همواره توسط آن‌ها به‌کار گرفته می‌شود. این باعث می‌شود تا برند شما با مخاطبین خود در تماس باشد و ارتباط مداومی با آنها داشته باشید.
تبلیغ موثر: چاپ روی لیوان تبلیغاتی می‌تواند یک روش موثر برای تبلیغات باشد، زیرا مشتریان هنگام استفاده از لیوان، برند و اطلاعات تبلیغاتی را می‌بینند. همچنین امکان مشاهده برند چاپ شده توسط دیگر افراد وجود دارد و نظر آن‌ها را جلب خواهد کرد.
مناسب برای محیط کار و منزل: چه در محیط کار، چه منزل و… می‌توان از لیوان استفاده می‌شود. با درج برند و چاپ باکیفیت روی آن، اثربخشی تبلیغات دوچندان خواهد بود.

سالنامه و سررسید تبلیغاتی

سررسید و تقویم تبلیغاتی

سررسید و تقویم تبلیغاتی نیز به عنوان هدایای تبلیغاتی محبوبی برای تبلیغ برند استفاده می‌شوند. مزایای استفاده از سررسید و تقویم تبلیغاتی عبارتند از:
ظاهر شکیل: سررسید و تقویم‌های تبلیغاتی معمولاً با طراحی و چاپ حرفه‌ای ارائه می‌شوند و به مشتریان یک تصویر خوبی از برند ارائه می‌دهند.
قابلیت استفاده طولانی مدت: سررسید و تقویم‌ها، از مواردی هستند که مشتریان به طور مداوم و به مدت یک سال از آن‌ها استفاده می‌کنند و برند شما را همیشه در یاد می‌دارند.
مناسب برای محیط کار: سررسید و تقویم تبلیغاتی به خصوص در محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل، شناخت برند شما در محیط کار کارکنانتان افزایش می‌یابد.

در نهایت لیوان تبلیغاتی بهتر است یا سالنامه و سررسید؟

در این مقاله، دو روش محبوب برای هدیه دادن تبلیغاتی، چاپ روی لیوان تبلیغاتی و سررسید و تقویم تبلیغاتی را مقایسه کردیم. هر دو این کالاها دارای مزایای بسیاری نسبت به دیگر انواع کالاهای تبلیغاتی هستند، همچنین هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و انتخاب مناسب‌ترین روش بستگی به نیاز‌ها و هدف شرکت یا سازمان شما دارد. اگر به دنبال راهی برای افزایش شناخت برند و ارتباط مداوم با مشتریان و ارائه یک هدیه کاربردی بدون تاریخ انقضاء و بکارگیری در محیط کار و… هستید، چاپ روی لیوان تبلیغاتی گزینه مناسبی خواهد بود. اما اگر به دنبال ارائه یک هدیه با ظاهر بیزنسی هستید که در محیط کار مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد، سررسید و تقویم تبلیغاتی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

به هر حال، در انتخاب هر نوع هدیه تبلیغاتی، نیاز است که بازدهی مالی و تأثیر تبلیغاتی آن را مورد بررسی قرار دهید. استفاده از هر دو نوع هدیه تبلیغاتی می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنید و برند خود را تبلیغ کنید. در نهایت، انتخاب بین چاپ روی لیوان تبلیغاتی و سررسید و تقویم تبلیغاتی بستگی به نیازها، اهداف و هدف شما و شرایط خاص شرکت یا سازمانتان دارد.

یک دیدگاه برای “خرید و مقایسه هدیه تبلیغاتی: چاپ روی لیوان یا سالنامه و سررسید تبلیغاتی؟

  1. هادی زاده میگوید:

    ما از هر دو روش برای تبلیغات و شناخت برند استفاده کردیم. البته در کوتاه مدت امکان گرفتن بازخورد وجود نداره اما با توجه به تحقیقات ما، سررسید و سالمانه تبلیغاتی بیشتر برای مدیران و رده های بالا مناسبه ولی لیوان تبلیغاتی برای مشتریان، کارمندان و تمام افراد دیگر جامعه هدف کاربردی و مناسبه. همچنین چون لیوان بیشتر در معرض دید هست، برای شناخت برند اثربخش تر هست. در نتیجه فکر میکنم این دو کالا مکمل هم هستن

  2. صبا نادری میگوید:

    سلام
    برای شرکت ما چندین سال به صورت پیاپی سالنامه چاپ کردیم. نتیجه خوب بود اما پارسال که ماگ خریدید مشتری ها خیلی راضی بودن. نمیدونم به علت متفاوت شدن هدیه بود یا این یکی کارایی بیشتری براشون داشت. در کل تبلیغات خوبی بود و نسبت به هزینه انجام شده، بازخورد عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *